Mijn eerste dagen in Australië, Adelaide. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Stèphanie Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen in Australië, Adelaide. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Stèphanie Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen in Australië, Adelaide.

Door: Stèphanie

Blijf op de hoogte en volg Stèphanie

09 September 2014 | Australië, Adelaide

Hi there!

Daar zat ik dan in het vliegtuig… Net afscheid genomen van Papa, Mama Sharon en Jesse voor vijf maanden. Kevin moest gisteren al beginnen met zijn stage, dus die had ik de dag ervoor samen met Monica afgezet op het Centraal Station van Rotterdam. Waar hij zou worden opgehaald en naar de haven van Rotterdam zou worden gebracht, om daar vervolgens aan boord te gaan.
Eenmaal in Adelaide was ik natuurlijk superzenuwachtig voor de douna, na het zien van al die afleveringen van ‘the Australian Border Security. Maar het viel allemaal reuze mee. Ik vertelde ze gewoon wat ik in mijn koffer had (de pakken stroopwafels van Hassie) en zonder dat ze het verder controleerde mocht ik naar de uitgang lopen. Helaas rijden er na 20.00 geen bussen meer richting het centrum van Adelaide, dus had ik maar een taxi genomen.
De eerste vijf nachten had ik geboekt in het YHA in Adelaide. Een ontzettend prettig hostel. Ik sliep daar op een vier-persoonsslaapzaal. Op mijn kamer sliep er nog een Iers meisje en een meisje uit Engeland. Beide hele aardige meiden, maar wel totaal verschillend van elkaar. Het Ierse meisje was een heel rustig en kalm persoon die door Australië aan het reizen was voor de tweede keer. Ook had ze wat familie wonen in Australië die ze ging bezoeken, tijdens dat ze hier was. Het Engelse meisje was hier op basis van een working-holiday visum en werkte als een stripster in een bar, een iets minder rustig type dus…
De eerste dag in Adelaide heb ik lekker uitgeslapen, waarna ik naar het winkelgebied ging. Maar ik met mijn richtingsgevoel moest daarvoor eerst nog een paar keer verdwalen voor ik daadwerkelijk in het winkelgebied kwam. De volgende dag heb ik precies hetzelfde gedaan, omdat ik de vorige dag maar een uurtje had om te winkelen. Dit natuurlijk omdat ik zo lang verdwaald was.Ik heb een telefoon gekocht met een Australische simkaart. Zo ben ik beter bereikbaar de komende vijf maanden. Hoewel er bij Hassie geen telefoonbereik is (!). Maar gelukkig wel Wi-Fi, dus whats-appen kan ik wel altijd. Verder heb ik een GoPro camera gekocht om te filmen.
Op maandag 8 september had ik de Barossa Valley Tour geboekt. Dit is een tour die je de highlights van Adelaide laat zien en daarna gaan ze richting de wijnstreken waar je wijn gaat proeven en gaat BBQ-en. De tour was echt heel erg leuk en de wijnen waren ook echt heerlijk! (Sorry mams, ik mag geen flessen terug mee naar huis nemen.). Na de tour had ik afgesproken met Lisa. We zouden samen uit eten gaan in Adelaide. (Voor diegene die Lisa niet kennen, Lisa is mijn partner-in-crime op school.)
De volgende dag kreeg ik een telefoontje van Hassie, met de vraag of we konden afspreken, want hij was momenteel in Adelaide. (Hassie is de eigenaar van het bedrijf waar ik voor ga werken. Eigenlijk heet hij Craig Haslam, maar iedereen noemt hem Hassie.) We spraken af vlakbij het hostel. Hassie vertelde mij dat hij een vergadering had en vroeg of ik meeging. Na de vergadering gingen we Scotty ontmoeten, de tourguide waar ik de komende drie weken mee door zou brengen. Scotty is een ontzettend relaxed persoon of zoals ik hem omschrijf (vanwege zijn looks en laid-back karakter); de Australische Bob Marley. Na Scotty ontmoet te hebben ging ik naar Lisa toe om haar ‘tijdelijke’ verblijf te bewonderen en samen te koken en te eten. Na het eten ging ik terug naar het hostel om mijn spullen in te pakken voor de komende tien dagen, voor de tour van Adelaide naar Perth.
En daar zit ik dan… op mijn kamer, waar nu alleen nog een Amerikaanse vrouw zit, die naar mijn idee veels te veel praat en zeurt…
Snel inpakken en heeeeeeeeeeeel lang douchen (!) en slapen. Wie weet wanneer ik de volgende keer weer kan douchen, aangezien we regelmatig gaan ‘bush-campen’.

Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stèphanie

Actief sinds 06 Sept. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 1973

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 04 Februari 2014

Mijn stage bij het Coodlie Park PTY LTD.

Landen bezocht: